sábado, enero 06, 2007

ACTIVITATS ACABADES A PESAR DE TOT


Doncs ja puc ben dir que totes les activitats d’aquesta assignatura estan acabades. I no sense problemes ja que vaig haver de tornar a fer el treball de l’activitat 3 de nou, ja que vaig patir un d’aquells problemes insolucionables de les noves tecnologies, en aquest cas aplicades al pen drive. El que no vol dir que no fos culpa meva, però en definitiva irrecuperable millor dit inexecutable l’arxiu word.

Solucionat el problema comentar-vos que aquest treball de la unitat 3 tracta d’analitzar diferents materials sobre la llengua i literatura catalanes que trobem dintre d’algunes webs relacionades amb el món de l’educació.

Les webs sobre les que faré l’anàlisi seran l’EDU 365 i l’Xtec. El motiu pel qual he triat aquestes webs i no altres ha sigut per la varietat d’activitats que podem trobar i per la familiaritat amb aquest entorn, ja que des de l’any passat que a l’assignatura de Noves Tecnologies les vaig conèixer, aquestes webs s’han convertit en un recurs fonamental com a estudiant de magisteri.
L’EDU 365 pertany a l’igual que l’Xtec a l’entorn telemàtic creat per la Generalitat de Catalunya per oferir a totes les persones que ho desitgin un material, unes activitats a desenvolupar sempre relacionades amb l’educació. A l’EDU 365 el protagonista, a qui va dirigit és fonamentalment a alumnes d’infantil, primària i secundària; pares, mestres i institucions educatives. L’Xtec per altre costat està més pensat per orientar a mestres i institucions educatives.

Les activitats que analitzarem seran:
El món per un forat. http://www.edu365.cat/
L’escola. http://xtec.es

He triat aquestes dos activitats realacionades amb la llengua catalana pels següents motius. "El món per un forat" és un entorn interactiu en el que el nen coneixerà el món que l’envolta, el seu entorn més proper. Veurem com és la societat i el medi natural de Catalunya. És molt atractiu en el seu format audiovisual i de ben segur que els nens gaudiran amb aquesta activitat.

"L’Escola" és una activitat de Jclip que trobarem a l’apartat de llengua catalana i que ens permet apropar l’escola als alumnes nouvinguts d’altres països o regions. És un Jclip molt complert que utilitza imatges, llenguatge escrit i sons per tal de que els nens coneguin i reconeguin els objectes i persones relacionades amb l’escola per mitjà de la grafia o per la pronunciació.
Per acomiadar l'assignatura diria a mode de reflexió que ha estat una assignatura en la que he hagut de treballar més del que pensava. La vaig triar per mancar de temps per poder assistir a classes presencials i m'he trobat amb una assignatura exigent, ben estructurada i amb una informació suficient per desenvolupar les activitats i el temari.
El pitjor és que evidentment, els treballs et carreguen d'hores i que la tutoria es solapa amb d'altres assignatures presencials (Coneixement del Medi) i es fa difícil un seguiment més personalitzat.
Ha estat una bona experiència!